Vervoerders

De ontwikkelingen op de mobiliteitsmarkt zijn in een stroomversnelling gekomen. Er ontstaan nieuwe vormen van mobiliteit. De (maatschappelijke) kosten van een traditionele invulling van OV wegen lang niet meer altijd op tegen de baten. Wij zijn ons bewust van de sterk veranderende mobiliteitsmarkt en helpen vervoerders op verschillende manieren om hier op in te spelen. Door middel van gerichte doelgroeponderzoeken, tevredenheidsonderzoeken en evaluaties van pilots.

Van reizigerstevredenheid naar reizigersparticipatie

Wij betrekken reizigers bij de ontwikkeling van nieuwe diensten. Dat doen wij in de vorm van reizigerspanels en focusgroepen. Hierbij moet het volgens ons niet ‘alleen’ gaan over de tevredenheid over de bestaande diensten. We prikkelen reizigers graag en betrekken ze bij een passende invulling van de mobiliteit van de toekomst.

Proefballonnen

In een sterk veranderende markt heeft niemand een pasklare oplossing. Ook wij niet. Wel steken we samen met u onze nek uit om te zoeken naar de meest geschikte oplossing. Dat betekent op voorhand goed onderzoeken waar de vervoersconcepten het best passen en voor welke doelgroepen deze geschikt zijn. Hiervoor gebruiken we data uit enquêtes en interviews, maar ook uit voertuig- en klantvolgsystemen. Wij begeleiden de uitrol van pilots van begin tot einde: vaststellen van de doelstellingen, tussentijdse monitoring, en tussen- en eindevaluaties. Wij zien onszelf als onderdeel van het project en adviseren actief op basis van wat wij uit de data halen.

Meer weten? Neem contact op met: